Історія України 9кл. за 02.05.2020р.

      ТЕМА: НАДДНІПРЯНСЬКА УКРАЇНА В 1907-1914рр.
Земельна реформа П,Столипіна та її вплив на Україну.
  Після поразки в Російській імперії встановився реакційний режим, який одержав назву столипінський за імям голови Ради міністрів Петра Столипіна. Він характеризувався виданням нового виборчого закону, за яким виборчі права мали тільки 15% населення; забороною демонстрацій, мітингів, зюорів, розгромом робітничих організацій, профспілок; забороною українських газет, журналів, художньої літератури; закриття ,, Просвіт,, , українських клубів і гуртків.
   Одночасно з метою вирішення аграрного питання, послаблення конфронтації в суспільстві та недопущення нової революції було проведено столипінську аграрну реформу (указ від 9 листопада 1906р. , закони від 14 червня 1910р. і 29 травня 1911р.)
         МЕТА РЕФОРМИ:
- створити на селі заможне селянство, яке б стало опорою влади;
- підвищити ефективність с.г. виробництва, збільшити товарність господарства;
- вирішити проблему аграрного перенаселення.
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ РЕФОРМИ П,СТОЛИПІНА:
-вихід селян із громади та закріплення землі у приватну власність;
- створення на селі відрубного й хуторського господарства;
- надання кредитної допомоги селянам через Селянський поземельний банк;
- переселення селян до малоземельних районів Сибіру, Північного Кавказу і Середньої Азії;
      Столипінська аграрна реформа прискорила розвиток капіталістичних відносин у сільському господарстві, однак у цілому не досягла поставлених цілей, оскільки не ліквідувала поміщицького землеволодіння, малоземелля та безземелля селян.
ПОСИЛЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ГНІТУ В НАДДНІПРЯНСЬКІЙ УКРАЇНІ У 1907-1914рр.
     Після поразки революції помітно посилювався великоросійський шовінізм. Фактично його підтримували і російські ліберали та соціалісти за незначними винятками. Український рух збагатився важливим уроком: російський опозиційний рух з таким же централізаторським, як і його супротивник- царське самодержавство.
   - Уряд заборонив викладання українською мовою у тих школах, де в період революції воно було введено;
    - Спеціальним циркуляром учителям заборонялося розмовляти з учнями українською мовою поза школою;
    - вже в 1907р. кількість українських газет зменшилася вдвоє, надалі тиск зростав, лише деякі з видань спромоглися вистояти до 1914р., у пресі заборонялося вживати терміни ,,Україна,, . ,,український народ,,;
- царизм усіма засобами боровся також проти розвитку українського театрального мистецтва;
- заборонялося вшановувати память Т,Шевченка, зокрема 100-річчя з дня народження;
- було закрито майже всі ,,Просвіти,, , українські клуби. наукові товариства тощо;
- П,Столипін 20січня 1910р. підписав циркуляр, що забороняв реєструвати будь-які ,,чужородні,, товариства та видавництва. Зарахувавши українські організації до таких. уряд тим самим визнав українців окремим неросійським народом. Розгортався антисемітизм, про що свідчить зокрема ..Справа Бейліса,, .
    Послабилася діяльність українських партій. У 1908р. на нараді УДРП вирішено було перейти до роботи у форм. безпартійної організації. Нове обєднання отримало назву Товариство українських поступовців (ТУП). Воноставило такі вимоги: парламентаризм, федеративна перебудова Росії, національно- територіальна автономія України у складі Російської федерації. У 111 Думі українське питання майже не порушувалося, в наступній- кілька депутатів виступило на захист української мови у школах. Заборона влади відзначати 100-річчя з дня народження Т,Шевченка викликало величезне обурення і протидію. Потужні українські демонстрації відбулися в ряді міст України. На студентському зїзді у Львові виходець із Східної України Дмитро Донцов заявив про необхідність політичного відокремлення від Росії . Щоправда більшість українських політиків не дотримувалися такої ж думки.
      Отже, після поразки революції 1905-1907рр. розпочався широкомасштабний наступ реакції,
зокрема масові арешти, погроми прогресивних організацій, заборона демократичних видань, посилення національного гніту, різке звуження сферивживання української мови тощо. Напередодні Першої світової війни політика Наддніпрянщини шукали свій, український шлях у складному переплетенні інтересів і суперечностей держав і народів.

Д,З,
1) Опрацювати 26 пар. підручника, дати відповідь на питання .
2) Законспектувати лекцію в зошит.
3) Дати письмово відповідь на питання і надіслати мені на почту.
     а) проведення аграрної реформи розпочалося в:
         1905р., 1906р., 1907р.,
     б) визначте результати аграрної реформи:
          1. не мали успіху
          2.мала успіх
          3. мала незначний успіх
  4) Товариство українських поступовців було засновано у:
         1905р., 1906р., 1907р., 1908р.,
     г) назвіть основні заходи по проведенню аграрної реформи.
     д) активність національного руху в умовах політичної реакції.... (продовжити речення).

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Історія України 9кл. 19-21.05.2020р.

Історія України 5кл 17.05-18.05. 2020р.

Істьрія України 9кл. 16.05. . 18.05.2020р.